top of page

Bilzen 111 triathlon 2016


Vandaag was het D-day, m'n eerste échte triathlon inclusief open water zwemmen. Vooraf op van de zenuwen en de eerste watermeters had ik dan ook het idee dat ik verzoop. Na 300m kwam ik eindelijk in m'n ritme en kon ik wat achterstand goedmaken.

Eenmaal uit het water, al lopend m'n swimsuit uit om in de wisselzone klaar te maken voor mijn veruit sterkste onderdeel, het fietsen. Drie rondes van dik 30km langs het kanaal. Een zeer snel parcours maar door de straffe wind erg zwaar. Toch tevreden met een gemiddelde van 35,5km/u.

De support van familie was groot. Er was zelfs een heus spandoek gemaakt door mijn lieve petekindje Lotte. Dankjewel Romy, Yvonne en Barbara, Lotte en Eefke!!!

Bij het fietsen maakte ik uiteraard veel tijd goed en ging ik vol goede moed naar de laatste wissel. Hardloopschoenen aan en weg was ik. Uiteraard voelde de benen als lood maar ik was al blij dat ik kon hardlopen i.p.v. snelwandelen zoals ik dat vooraf had gepland door mijn hardnekkige knieblessure.

Bijna de hele 10km hardlopend volgemaakt kwam ik moe maar zeer voldaan juichend over de finish. Ik heb mijzelf verbaasd vandaag; waar ik vooraf gokte op een tijd van 4:30 uur, bleek dat toch maar even 4:18 uur te zijn geworden.

Op naar de volgende afspraak: de Stadstriathlon van Weert op zaterdag 11 juni a.s.. Enne, mag ik het zeggen? Ik ben verslaafd aan de triathlon, dat is zeker.

Een foto- en videoverslag:

Vond je dit artikel interessant en wil je op de hoogte blijven? Volg Triathlon Blog dan nu ook op Facebook en Twitter!

Je krijgt dan automatisch een melding bij elke nieuwe post.

bottom of page