top of page

Triathlon Bilzen staat ook weer op de kalender!


Triathlon | Blog. Een interessant ervaringsblog over triathlon. De triathlon afstanden, triathlon kalender, triathlon training, triathlon kleding, triathlon voeding en meer...

Mijn wedstrijdplanning voor 2017 begint langzaam vorm te krijgen. Zojuist ingeschreven voor de Bilzen111. Voor triatlonbegrippen een misschien wat vreemde afstand: 1 kilometer zwemmen in openwater, 100 vlakke tijdritkilometers om vervolgens af te sluiten met 10 kilometer hardlopen. Een goede voorbereidingswedstrijd voor de IronMan Maastricht waarop sterke fietsers zich heerlijk kunnen uitleven (ikke dus!). Dit jaar was Bilzen mijn eerste kennismaking met een wedstrijd in openwater en de hectiek van de wisselzone. Omdat ik de wedstrijd ervoor, de 1/8 triatlon van Herderen (B), geblesseerd was geraakt aan mijn knie, was mijn eindtijd niet echt om naar huis te schrijven. Maar voor een eerste wedstrijd en met blessure, was ik dik tevreden. Ik was sowieso al blij dat ik de afsluitende 10 kilometer al hardlopend kon afleggen. Komend jaar dus een dik PR!

Update 8.11.2016: maar goed dat ik meteen op 1 november jl. heb ingeschreven, want Bilzen was in minder dan 7 dagen en met 500 deelnemers helemaal uitverkocht. Ons cluppie is in elk geval goed vertegenwoordigd. Volgende jaar maar omdopen in de TCM111? Hoezo, de triatlonsport is mateloos populair!


Vond je dit artikel interessant en wil je op de hoogte blijven? Volg Triathlon Blog dan nu ook op Facebook en Twitter!

Je krijgt dan automatisch een melding bij elke nieuwe post.

bottom of page